"Mortui docent vivos" (A holtak tanítják az élőket)
"Mit megvontak az élők, megadják a holtak." (Arany János)
- Elhunyt ügyintézés:
- Millinghoffer Erika
- Mellék: 1176
- Email: milinghoffer.erika@uzsoki.hu
- Osztály iroda:
- Mellék: 1049
- Email: pathologia@uzsoki.hu
- Gazdasági asszisztens:
- Briegerné Sáfrán Éva
- Mellék:1048
- Email: briegerne.safran.eva@uzsoki.hu
- Citológia ambulancia:
- Szőllősi Anette
- Mellék: 1275, 1049
- Email: szollosi.anette@uzsoki.hu
Elhunytakkal kapcsolatos ügyintézés
Tájékoztató az elhunyt hozzátartozói részére
1. lépés: Tennivalók a gyógyító osztályon, ahol a haláleset történt
A halálesetről kapott kórházi értesítés után a legközelebbi hozzátartozónak, vagy törvényes megbízottjának fel kell keresni azt az osztályt, ahol a haláleset történt.
- Az osztályos ápoló leltár szerint átadja az elhunyt személyes tárgyait.
- A hatályos egészségügyi törvény alapján a kórházban elhunytakat boncolni kell. A hozzátartozó kérésére mellőzhető a boncolás, ha az elhunyt betegsége még életében kellően tisztázott volt, vagy a halála ismert ok miatt következett be, továbbá a boncolástól nem várható lényeges új megállapítás. A boncolás csak a kezelőorvos, a patológus és az orvosigazgató együttes egyetértése, és a hozzátartozó írásos nyilatkozatai mellett mellőzhető. A boncolás mellőzési kérelmet a gyógyító osztályon kell kitölteni az arra jogosult hozzátartozónak.
2. lépés: Tennivalók a Patológiai Osztályon
A Patológia Osztályon a boncolás vagy annak mellőzése után a hozzátartozó, vagy teljeskörű megbízottja megkapja a Halottvizsgálati Bizonyítvány eltemettetői példányát. Ennek birtokában tudja a temetéssel kapcsolatos további tennivalókat intézni.
A Patológia Osztály nem tud az elhunyt hozzátartozóinak időpontot adni, akár nyilatkozni a boncolás szükségességéről vagy a mellőzés lehetőségéről, amíg a gyógyító osztályról meg nem érkezik az elhunyt kórlapja.
Patológia labor: 1. épület, mélyföldszint, C-P06 ajtó
A Halottvizsgálati Bizonyítvány átvételéhez és az ügyintézéshez az alábbiakra lesz szükség:
- A legközelebbi hozzátartozó vagy törvényes meghatalmazottja érvényes, személyazonosításra alkalmas okmányára (személyazonosító igazolvány, útlevél, kártya formátumú 2001.01.01-je után kiállított vezetői engedély) és lakcím kártyájára.
- A hűtési díj befizetéséhez szükséges bankkártyára vagy készpénzre. A hűtési díj a halottvizsgálati bizonyítvány kiállítását követő első munkanaptól fizetendő.
Hűtési idő | Fizetendő |
---|---|
1-8. nap | 25.000 Ft |
9. naptól |
a fenti összegen felül 3.000 Ft / megkezdett hűtési nap |
A fenti díjak 27% ÁFA-t tartalmaznak. |
Ügyintézés helye: 1. épület, mélyföldszint, C-P42 ajtó (Kegyeleti ügyintézés)
Időpont foglalás: a +36-1-467-1176 számon, munkanapokon 8–13 között
Személyes ügyintézés: a foglalt időpontban, munkanapokon 11–13 óra között
Elhunytak megtekintése
Előzetes időpontegyeztetés után lehetőség van az elhunyt megtekintésére az erre a célra kialakított helységben üvegfalon keresztül.
Lepedő vagy egyéb ruházat
Az időpontra érkezett hozzátartozók behozhatnak lepedőt, vagy pizsamát, vagy egyéb ruházatot az elhunyt részére, amennyiben szeretnék, hogy a boncmester ezek felhasználásával készítse fel az elhunytat a temetésre. Az átadásról kétpéldányos tételes dokumentációt készítünk.
Kórbonctani jegyzőkönyv kikérése
A kórbonctani jegyzőkönyvet a kórház Jogi irodáján keresztül lehet igényelni a +36-1-467-3722 telefonszámon, vagy e-mailben a jogiiroda@uzsoki.hu címen.
3. lépés: Anyakönyveztetés és temetés
Az anyakönyveztetés minden esetben a halál beálltának helye szerint illetékes Anyakönyvi Hivatalban történik. A Budapest XIV. kerületében történt halálesetek bejelentése a kerület Anyakönyvi és Népességnyilvántartási Osztályán (1145 Budapest, Pétervárad u. 11-17.), előzetes időpontfoglalás alapján történik. Az ügyintézésre időpontot a +36-1-8729-158-as telefonszámon kérhetnek.
Az anyakönyveztetéshez szükséges dokumentumok:
- Halottvizsgálati Bizonyítvány eltemettetői példánya (Patológia Osztály adja).
- Az elhunyt személyi igazolványa és lakcímkártyája.
- Az elhunyt születési anyakönyvi kivonata és a házassági anyakönyvi kivonata (ha rendelkezésre áll)
Tájékoztató temetkezési vállalkozók és munkatársaik részére
Halottvizsgálati Bizonyítvány átvételéhez szükséges iratok, okmányok, egyebek
- Megbízás: eredeti, jól olvasható, a megbízó és megbízott adatait aláírását, bélyegzőjét, és az elhunyt nevét, születési dátumát, valamint az elhalálozás dátumát tartalmazó irat. Fénymásolatot nem fogadunk el!
- A törvényes megbízott / meghatalmazott / ügyintéző személyazonosításra alkalmas okmánya (személyazonosító igazolvány, útlevél, kártya formátumú 2001.01.01-je után kiállított vezetői engedély) és lakcímet igazoló hatósági igazolványa.
- Hűtési díj megfizetése.
Az elhunytak elszállításához szükséges iratok, okmányok, egyebek
- Elhunytak kiadása: 8–11 óra között
- A Halottvizsgálati Bizonyítvány 4-es számú példánya, vagy annak jól olvasható fénymásolata, különös tekintettel a következőkre: Az elhunyt neve, születési dátuma, helye, az elhalálozás ideje, a Halottvizsgálati Bizonyítvány kiállításának dátuma.
- Megbízás, vagy annak jól olvasható fénymásolata, különös tekintettel a következőkre (megbízó és megbízott adatai, aláírásaik, bélyegző, az elhunyt neve, születési dátuma, valamint az elhalálozás dátuma)
- Az elszállítás napján fennálló hűtési díj megfizetése.
- Az elhunyt elszállítását végző szállító, temetkezési munkatárs, az elhunytat átvevő személy, személyazonosításra alkalmas okmánya (személyazonosító igazolvány, útlevél, kártya formátumú 2001.01.01-je után kiállított vezetői engedély) és lakcímet igazoló hatósági igazolványa.
Amennyiben az elhunytak elszállításához szükséges iratok, okmányok nem állnak rendelkezésre, hiányosak vagy azok minősége nem teszi lehetővé az elhunyt egyértelmű azonosítását (vagy a szállító cég, a szállítást végző személy és megbízó azonosítását), úgy a boncmesternek meg kell tagadnia az elhunyt kiadását!
Az aspirációs citológiai betegtájékoztató és a beleegyező nyilatkozat letölthető ide kattintva